pekingzeeland.reismee.nl

Peking

Hallo allemaal

Met een verlengde limo en veel bekenden waaronder Henny en Harm Nuis onze achterwacht die ons kwamen uitzwaaien op het Transferium zijn we naar Schiphol gereden. We hebben een uitstekende vlucht gehad die voor John helemaal spannend was aangezien hij nog nooit gevlogen had. Nou voor John is het voor herhaling vatbaar want hij was zeer onder de indruk.

De reisleider stond ons op te wachten op de vluchthaven en met een bus zijn we naar het hotel gereden.

k ga de reisleider Jan noemen dat schrijft wat makkelijker. Hij spreekt erg goed duits en heeft ons het e.e.a. uitgelegd. Er komen bijv. per maand in Peking 20000 auto's bij. Er rijden er nu al 5 miljoen. Dat gaat natuurlijk spaak lopen. Men mag nu nog grofweg de helft van de week met de auto op stap.

Verder lopen we al gelijk tegen een probleem aan. Het reisbureau uit Dld. heeft doorgegeven dat we 2 dagen later vertrekken dan onze planning aangeeft. Normaal zou dat geen probleem zijn maar in China werkt dat allemaal anders met vergunningen e.d. Tevens mogen de motorrijders niet over de snelweg rijden dat houdt in dat we alleen maar secundair kunnen rijden. Je ziet wel het meeste van China maar erg vlot zal het niet gaan. We wachten maar even af hoe het zich ontwikkelt.

Komen net terug van een restaurant waar we Peking-eend hebben gegeten. Het was overheerlijk.

wordt vervolgd