pekingzeeland.reismee.nl

peking

Hallo allemaal,

Dinsdagavond

Bij Frits is een klein drama voltrokken. Hij heeft een mooi boek gekocht bij de verboden stad en lekker afgedongen. Hij wilde later op de avond de taxi betalen maar toen bleek dat hij vals geld terug gekregen heeft! Arme Frits haha dat werd toch een duur boekje. Jan had nog zo gezegd dat Mao op de bankbiljetten moest staan maar ja wie denkt daar nou aan.

woensdag 16 mei.

Vanochtend vertrokken van Peking naar Tianjin een rit van ongeveer 140 km. Eerst naar het ziekenhuis om een gezondheidsverklaring te bemachtigen ivm het rijbewijs. Het kostte al aardig wat tijd om alleen al het ziekenhuis te vinden in een stad met 10 miljoen inwoners. Daarna moesten we naar het bureau van de verkeerspolitie. Na 2,5 u. wachten kregen we onderricht in de Chinese verkeersregels. Jan vertaalde het gelukkig in het duits. Dachten we dat donderdag dan naar de haven zouden gaan maar zover is het nog niet. We kregen onverwacht een dag vrij Jan hoopt dat we vrijdag dan de auto's kunnen halen maar het kan ook maandag worden! Het is allemaal nogal gecompliceerd want de douane wist niet dat er ook allerlei spullen in de auto's zitten. Ze doen nogal moeilijk tegen buitenlanders op het ogenblik aangezien er een conflict is met de USA. Vandaag 17 mei zijn we naar een enorme chinese markt geweest waar je van alles kunt kopen vooral nepart. zoals horloges tassen en telefoons.Bijna iedereen loopt nu met een Rolex Breitling enz om zijn pols. We wensen jullie een gezellig lang weekend toe! We blijven jullie op de hoogte houden. Sander schrijft het volgende verhaal.

Jac van Maasakkers

Nou zo'n reis lijkt niet alleen maar is ook avontuurlijk. Ik hoop dat Frits niet al te veel geld heeft verloren met de aankoop en het valse geld.
Succes de komende tijd, wij vertrekken morgenochtend en gaan eerst naar de scheepsliften van Strepy-Thieuy in Belgie.

Groetjes ook van Marian.

Jaap en Wuppie

Frits wat sneu voor jullie,we gaan komende week bij jullie huis kamperen met de caravan en zullen niet teveel water en elektrisch gebruiken,dat scheelt weer in de portemonnee!!!!!Veel plezier verder met z`n allen.

Jannie & Henk

Hallo Janny, Hannie, Peter, Kees en alle anderen.
Heel spannend allemaal en voor een paar weken je eigen cultuur, gewoontes etc. vergeten is handig.
Wij hebben vanavond óók kip gegeten....bij Martin op een zonnig terras, mmmmm. Groet uit Renesse

Anja en Peter.

Zonder eigen vervoer nog niet echt op weg dus. We hopen dat het snel in orde komt. Fijn dat we door de site goed op de hoogte blijven.Allemaal een fijne voortzetting van de reis gewenst .

Dick en Tamara

Hallo Frits en Diny

We hopen dat jullie reis snel weer op de rit zal zijn. Geniet van alles wat jullie onderweg tegen komen qua cultuur enz. Hier gaat alles goed, ook het weer wordt eindelijk beter!!!

Groetjes van ons en een pootje van Sammy.