pekingzeeland.reismee.nl

weer thuis

Hallo allemaal

Gek idee maar dit wordt het laatste verhaal van deze reis. We zijn zaterdag thuisgekomen (een gedeelte van de groep in nog onderweg) en werden verwelkomd door onze (klein)kinderen. Heerlijk om ze weer te zien en om te kokkelen met Floris.

Ik heb nog wat dingen op een rijtje gezet over de landen waar we door heen zijn gekomen.

China: Een land vol tegenstellingen groot verschil tussen rijk en arm. Moderne steden-krottenwijken. Heerlijk eten-dingen waar wij van griezelen (denk aan de kippentenen). Prachtige natuurgebieden-veel smog. Bijna niemand durft hier een beslissing te nemen bang voor hun baan en nog steeds angst voor autoriteiten. Een schitterend ervaring om er 5200 km door heen te rijden en de bevolking een beetje mee te maken die aller-aardigst is. Ze stonden vaak met open mond te kijken als onze caravaan voorbij kwam.

Wij zijn vaak op de foto gezet maar andersom natuurlijk ook ze gingen er vaak voor staan en vonden het prachtig als we het plaatje op de camera lieten zien.

Kortom China we zullen je niet snel vergeten en zijn blij dat we het 'oude' China nog hebben kunnen meemaken.

Kazachstan: heeft voor mij niets bijzonders achter gelaten. Slechte wegen heel veel stof veel politie op de been en snelheidscontrole. Wel een weids uitzicht (wat even indrukwekkend is) steppe en woestijn en een paar mooie bergketens. Heel veel sprinkhanen waar je door heen moest rijden en dat daarna alles onder de lijkjes zat. Een land voor mij om niet naar terug te keren.

Rusland zijn we maar een klein stukje door gereden mooi landschap goede hotels met super ontbijten. Veel politie op de been.

Oekraine een lieflijk land en een mooie natuur. Zijn er te kort geweest om er echt veel over te vertellen dat geldt ook voor Polen.

Het is een prachtige reis geweest waar we enorm van genoten hebben! Verder wil ik de groep bedanken voor alle mooie gezellige momenten. Frank voor het doorsturen van de foto's. Peter voor het ons weer veilig thuis brengen. En.....vooral onze 'volgers'. Want wat is het toch leuk om jullie reacties onderweg te lezen het geeft een extra dimensie aan een wel heel bijzondere reis.

HARTELIJK DANK nogmaals en wie tot een volgende bijzondere reis.

Rina en Ger

Ook jullie bedankt voor de mooie foto`s en verhalen.
Wij hebben er ook van genoten.Welkom thuis.

jan en heleen poot

welkom thuis en wij hebben ook ontzettend genoten van de vele foto,s en verhalen, het wachten voor ons is nu natuurlijk op john.

Henk van Doorn

Beste Peter en Janny.
Hartelijk bedankt voor jullie uitgebreide en duidelijke
reisverhalen Ik heb er enorm van genoten.
Vriendelijke groet en tot ziens uit Veenendaal

Jaap en Wuppie

Heel erg bedankt voor jullie verhalen en foto`s ,tot ziens en groetjes

fam. W.Dalebout

welkom thuis,we hebben genoten van jullie foto'en verhalen.
groeten uit Nieuwerkerk

Jan en Ria Wichers

Hoi Peter en janny we hebben genoten van jullie verhalen en foto's c
China was voor ons heel herkenbaar omdat we vorig jaar nog een zakenreis gemaakt hebben in het gebied aan de N Koreaanse grens.
Groetjes uit Etten-Leur

jan en heleen

Fijn dat jullie weer thuis zijn we hebben genoten van de reisverslagen en de foto's . John staat nog een verassing te wachten maar dat ziet hij wel als hij thuis komt.