pekingzeeland.reismee.nl

Tian Jin (nogsteeds)

zitten we dan nog steeds in Tanjin, spul hier hebben we nu eigenlijk wel gezien. Maar gister was een toffe dag, zijn vroeg in de taxi gestapt om naar de haven te gaan en hier even te wachten, toen we het expeditie terrein opmochten gezocht naar de containers met de voertuigen en deze na een tijdje op een ander terrein gevonden. Dan was uiteraard de spanning met het openen van de container, en jawel hier stonden de motoren van John en mij en de auto van Frank. Ze hadden het erg netjes vastgezet wel zat alles onder de spinnenrag. Enkele auto's waren van binnen ook voorzien van een laagje champignons maar er is gister nog mooi gepoetst.

Vanaf het haven terrein naar de dichtst bijzijnde pomp gereden omdat wij niet volgetankt mochten laden. Bij John hebben ze zijn tankdop niet dichtgedaan in de container waardoor het restje wat hij nog had ondertussen al was verdampt. Hij heeft de pomp gehaald op wat nog in zijn carburateur zat...

De rit was kort en best Chaos dan is het hier ook druk met verkeer, dat scheelt ook. Maar het feit alleen al dat we weer konden rijden! Ondertussen is iedereeen zijn bagage aan het herschikken en gaan we morgen (maandag) de kentekens ophalen. Jan-de-weg-wijs-chinees heeft een nieuw reisschema gemaakt en we gaan zien wat er allemaal van komt. Naar berichten in de media zijn ze inderdaad goed buitenlandertje aan het pesten, zijn in ieder geval pas een week later weg. Ohja verassing van de dag, er moet nog een gids mee of iets dergelijks, nou daar hebben we geen plek voor hoor. Wilde ze al bij mij achterop zitten maar dat gaat echt niet gebeuren. Wellicht kan die een fiets lenen van Ad en Martin.

Hier bij het hotel moesten de wagens allemaal in het zicht van de portier worden gezet zodat deze goed in de gaten kunnen worden gehouden. De motoren moesten ook maar niet biten blijven staan en zodoende zijn John en ik de lobby ingereden, wat een feest.

Verder niet zoveel lol als met de portier van het hotel in Beijing, weet niet of het er nog van gekomen is maar deze bleef maar naar ons staren met als enige onderbreking dat hij regelmatig in slaap viel, hierop was het plan ontstaan dat John zijn pet zou jatten en Kees zn broek naar beneden zou trekken en zn pistool te pakken o.i.d. ja met gezelligheid komen gekken dingen...

Erg gekke dingen vallen niet meer op, begint al te wennen aan al die gekkigheid hier. Ohja gister gezellig gegeten en ik zat blij toe aan de goede tafel. Frank aan de andere tafel had de chinese bestellijst vast ingevuld, wist toch niet wat het betekend maar had blijkbaar ook gekozen voor extra pittig en sterk. Kwam dan ook erg veel geproest van de andere tafel, gezondheid! Kees vond de kippenpootjes, of beter gezegd tenen op zuur nogal lekker. Volgende bericht hoop ik onderweg te zijn... tot later,
Sander

Margreet en John Michielsen

Hopen dat de chinese wens op de kaart uitkomt! Onze zegen hebben jullie in elk geval.Blijf vrolijk en gezond!!

Hemmo & Tina Nieborg

WAT EEN SPANNEND BOEK LATEN JULLIE ONS LEZEN.
HET BIJZONDERE IS DAT WIJ DE MEESTE PERSONEN DIE ER IN VOORKOMEN KENNEN.WIJ HOPEN OP EEN HAPPY- END VOOR JULLIE EN VOOR ONS. GOED VERVOLG VAN JULLIE REIS TOEGEWENST IN GOEDE GEZONDHEID.
hemmo % tina 20-05-2012

Bas en Christa

Hehe eindelijk jullie eerste kilometers in china onder eigen stoom.
Hopelijk kunnen jullie maandag snel gaan rijden.
Nog een hele goeie reis en Sander kom maar weer snel terug, want ik moet nu mee naar alle rommelmarkten..(

lobke lang en thomas lang

Leuk om te lezen hoe het jullie het hebben daar, fijn dat jullie nu eindelijk kunnen vertrekken :-) have fun en wij lezen graag weer watjullie beleven john in het speciaal enjoy gr thomas en lobke

jan en heleen

hoop dat het gelukt is eindelijk aan de reis te beginnen

Richard

Zo, dus eindelijk onderweg? Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat (extra km op een dag om af te leggen???) Succes jullie daar allemaal en geniet van de expeditie

Gr.Richard

wim en lies

hoi luitjes we begrijpen dat jullie nu dan onderweg zijn veel plezier en vooral een veilige reis gewenst

groetjes wim en lies

Dieuwertje Poot

Wat mooi allemaal! Jaloers! Have fun & kom heel terug! dikke kus!

john en ineke

fijn dat jullie kunnen gaan rijden. Geniet van de reis, wij gaan ook mee maar dan in gedachten.

Jannie & Henk

Wij beleven deze reis met onverwachte verwikkelingen in spanning mee. Jullie zijn uiteraard je eigen normen en waarden al aan het relativeren. Mocht de reis uitlopen dan nemen wij de tandartspraktijk tijdelijk waar. Jac verdooft, Henk boort en Jannie zorgt voor een doekje voor het bloeden.
Waar ligt de sleutel? Dag allemaal en Yilù ping'an = Safe Yourney again Jannie & Henk

leo van Vliet

Kees heeft een boekje met foto's van schouwen.
kijk er naar als je heimwee hebt.
geniet ook al kunnen jullie niet vertrekken van de ervaring in dit land.
jullie hebben een verhaal als je terug komt wat wij niet hebben.
de zon wint in Schouwen, vandaag is de zomer begonnen.
goede reis voor U allen, Kees en naturlijk Hanny.

leo van Vliet.