pekingzeeland.reismee.nl

shaolin

Dag allemaal,

maandag 21 mei

Hoera Sander is jarig na de nodige felicitaties zoenen in colonne vertrokken naar het bureau van de verkeerspolitie. Op advies van Jan moeten de motorrijders bij de tolweg rechts langs de slagboom (ze mogen in China n.l. niet op de snelweg rijden). Nou dat hebben we geweten. In no-time zagen we 2 chineesjes springen langs de hokjes om onze jongens tegen te houden. Onder geen voorwaarden mochten ze de tolweg op! Iedereen omgedraaid en via de binnenwegen verder. Erg druk op maandagochtend zoals overal. Om 9.45 u. zijn wij bij het bureau. Inmiddels 17.45 u. en daar komen de kentekenplaten op papier!! Daar staan we dus 8 u. op een parkeerplaats op te wachten. Kees heeft na zoveel jaar maar een shaggie opgestoken hij moest zijn emotie kwijt. 's avonds kunnen de jongens toch nog over de tolweg omdat ze de mannetjes daar goed in de gaten hielden en zonder licht langs de slagboom zijn gereden.

dinsdag 22 mei.

Vroeg vertrokken moeten vandaag ruim 500 km rijden en dat over binnenwegen en ook nog eens 3 grote stden door. Jan zit vandaag bij Peet in de auto want die rijdt voorop. Ik zit gezellig bij Frank die achter rijdt en dat is een belevenis. Het is een hele klus om als achterste bij te blijven en af en toe de weg vrij te houden voor de anderen. Het is overigens niet helemaal perfect gegaan. Ad en Martin waren we even kwijt die reden rechtdoor en wij sloegen rechtsaf op het laatste moment. Gelukkig hadden ze het door en gingen zo snel mogelijk van de doorgaande weg af. Frank moest tanken in Zhengzhou een megastad met een zeer moderne architectuur. Jan heeft een taxi aangehouden om voor te rijden naar een tankstation. Maar in de drukte was Jan met taxi spoorloos verdwenen. Ja daar sta je dan met een heleboel Chineese tekens die je niets zeggen. Na een hoop heen en weer gebel is het toch weer gelukt om bij elkaar te komen maar het kostte wel zeer veel tijd. Daardoor kwamen we pas laat bij het hotel aan iedereen was versleten aangezien het rijden 's avonds in china geen aanrader is. Slechte wegen zoals gaten stenen op de weg voertuigen zonder verlichting of juist met verstralers zodat je verblind wordt. Op de motor is het echt heel gevaarlijk. We gaan toch proberen meer over de snelweg te rijden. Verder worden we gevolgd door een donkere auto met een mannetje chinese bewaking zullen we maar zeggen.

woensdag 23 mei.

Om 9.15 u. vertrokken het wordt een iets rustiger dag vandaag. Zijn nog maar net op weg naar het Shaolin klooster als we de bergen inrijden. In het tempelcomplex worden de Aziatische krijgskunsten beoefend we hebben daareen show bijgewoond waar niemand van onder de indrukwas. Op het terrein staat verder een bilbao boom uit 1500. Boeddistische monniken hebben daar met hun vingertoppen gaten in de bomen gemaakt in de schors. Dat is een onderdeel van het harden van je handen. Verder is er een begraafplaats met ruim 200 stenen grafpagodes de laatste rustplaats van de abten een zeldzame bezienswaardigheid.

Morgenochtend gaan we om 6.00 u. rijden om op tijd in Xian te zijn.

wordt vervolgd.

PS wat zijn we toch blij met onze buren die de praktijk gaan runnen de sleutel ligt onder de mat!.

Angelique

Wat een belevenissen; volgens mij zijn jullie aan vakantie toe bij thuiskomst????

Nel van Malland

Wat een reis. Vind het geweldig om dit te volgen.
Geniet van jullie foto's.
Veel succes met het vervolg van de reis.

Ingrid, Roel en Floris

Wat zal ik blij zijn als jullie weer heel en veilig terug zijn! Wat een verhaal al tot nu toe! Geniet er van en kijk uit tot snel!
Dikke xxxx van ons

JanWillem en Wiek

hey Frank , hoe gaat ie? kunnen ze je nog een beetje bijhouden of is dat de reden dat je nu achteraan rijdt?
we blijven jullie volgen en vinden het super spannend allemaal. hier gaat alles zijn gangetje

gr wiek en jw

Ria en Theo

Geweldig verhaal met mooie foto's!!
Wat een belevenissen. Goed dat jullie alles samen kunnen doen. Goede reis verder zonder al te veel tegenslag.
Geniet ervan. Groetjes Ria en Theo

Wuppie en Jaap Dreves

We zien allemaal prachtige foto`s,maar waar blijft Janny!!, ze staat nergens op.Verder heel veel plezier ,maar wat een oponthoud!!Frits en Diny het was hier vandaag 27 graden!!Wij genieten van de omgeving.groetjes aan allemaal.

lenneke en malissa

leuke foto's wij genieten hier thuis ook mee ! nog een hele goeie reis verder ! heel veel groetjes uut renesse, lenneke & malissa

gre & dick

wat een ellende om 8 U te wachten op kentekens, maar verder gaat het goed zo te lezen. veel reisplezier.

Anouk

Dag opa Frits en oma Diny,

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het goed. Ik vind het wel spannend wat jullie allemaal doen, maar ik mis jullie wel heel erg.
Vandaag was het erg warm hier, maar gelukkig ben ik nog naar het zwembad geweest. Ik heb vandaag mijn A-diploma gehaald!
Hebben jullie ook al met stokjes gegeten?

Groetjes en dikke kus,
Anouk

Andre en Dagmar

Als het zo door gaat,heben jullie tijd te kort.
Jammer dat het allemaal zo tegen zit .
Maar dat maakt het ook weer spannend.
gr Dagmar

Betty winkelmeijer

Wat een prachtig reisverslag, waarvan ik steeds enorm geniet .veel plezier en pas goed op elkaar
Gr.B

elly en Jac.

Wat geweldig en veel indrukken !! gelukkig zijn jullie met elkaar om alle tegenslagen op te vangen! Hier alles rustig en mooi weer .kees ga nou niet weer roken ! Martin zei al als er witte rook uit huis komt is hij weer thuis! het was een goede stranddag en druk in Renesse.hoeveel km hebben juliie al gereden?? Succes verder en pas goed op elkaar,anders kom ik wel met de honden om te zoeken. lieve grtjes allemaal.