pekingzeeland.reismee.nl

Lazhou

Hallo allemaal,

zaterdag 26 mei

We hebben de torenflats/smog achter ons gelaten en rijden nu door een mooi groen gebied en....we zien weer een blauwe hemel! Onderweg zien we veel imkers die in groene tenten wonen en de honing proberen aan de chinees te brengen. Je ziet duidelijk dat het leven eenvoudiger wordt. Zijn wederom een stukje over de tolweg gegaan. Maar John werd tegengehouden. Dat mannetje hield ook nog zijn motor vast zodat John geen kant op kon. Gelukkig werd hij afgelost door een vrouwelijke collega en John kon weer gas geven!. Zijn op tijd op de parkeerplaats van het hotel en zitten lekker aan de cognac port en bier.Vakantiegevoel!

De kok van het hotel houdt nog even een pep-talk voordat men aan het werk gaat. Hoop dat de maaltijd extra lekker smaakt. Hanny en Kees gaan vanavond kokkelen maar zo goed is mijn zeeuws niet dus weet ik niet wat dat inhoudt.

zondag 27 mei.

Via een prachtige bergweg zijn we op weg naar Lazhou. De motorrijders mogen niet meer aan de pomp tanken aangezien er elders een ongeluk met tankenis gebeurd. Ze worden nu bevoorraad via een jerrycan soms een waterkan enz. Overigens kunnen de heren zich vandaag een beetje uitleven op kleine bergpaadjes waar wij niet kunnen komen. Zelfs Martin sprong achterop die wilde dat ook wel eens meemaken.

Lazouh is een hectische stad maar het is weer gelukt om bij het hotel te komen. Hebben een mooi kampeerplekje in de schaduw want het is 30 gr.

Hebben nu ongeveer 1400 km gereden dus we hebben nog wat te gaan. Dit keer geen foto's want ik zit bij de gids op zijn kamer en foto's doorsturen kost nogal wat tijd het heeft Frank al uren nachtrust gekost.

tot de volgende keer en hartelijk dank voor al jullie reacties een plezier om ze te lezen.

Leo Hart

Ik lees met plezier jullie reisverslagen veel succes met deze onderneming. Goede reis en heel thuis. Gr Leo

Rina en Ger

Wij zetten er nu pas weer een reactie op ,wij zijn een week weg geweest.Hebben met veel plezier de verslagen en foto`s bekeken.Allemaal heel indrukwekend.

jan en jacky Vis

Wat leuk om al deze mooie verhalen te mogen lezen. Jan vraagt zich af hoe Truus haar eigen houd ( Truus is de mooie BMW waar sander op rijd ,en waar Jan de nodige uren aan geleuteld heeft om voor Sander deze reis mogelijk te maken )
Voor Sander ; de andere moter waar Jan veel aan sleuteld ( Toos) heeft van Jan-Jaap en Marjan in de 3 uurs race van Oss op haar flikker gehad ,maar alles heel en de oude dame rijd en prutteld goed
dames en heren veel P4 met jullie mooie tocht tot horens

jacky

opa Johannis,

Hallo John en alle verdere reisgenoten, wat een mooie
maar enerverende reis maken jullie, het is allemaal
prachtig om te volgen. Ik kijk iedere dag of er wat
nieuws is.Groeten aan allemaal en een behouden thuiskomst gewenst van opa Johannis.

Frans en Sytske Nijman

Aan alle reizigers,
Wat een mooie verhalen en belevenissen.Veel plezier met elkaar en we volgen het reisgezelschap.
groet Frans en Sytske Nijman

Jannie & Henk

Wij lezen mooie reisverhalen waar de spanning van het onbekende vanaf straalt. Overigens Kees en Hanny zijn meer sinoloog dan gedacht. Kokkelen was een gunst aan geprivilegieerden uit de Ming Dynastie en staat voor copuleren in een gegeven houding ter verwekking van dochters. Je moet het maar weten en Kees en Hanny weten het. En als er gewoekeld wordt (van woekelen) is er kans op een zoon, maar die hebben ze al. Verder heel veel plezier en veel nieuwe indrukken en ervaringen allemaal. Groet Jannie & Henk uit zonnig Renesse.

jan en heleen

prachtig al die foto's leuk die bergweggetjes het is te hopen dat ze nog een schaapherder vinden voor John z'n baard veel groeten van een zonnig schouwen duiveland