pekingzeeland.reismee.nl

Zhangije

We starten vandaag met regenachtig weer. We rijden van Lanzhou naar Zhanhije door een soort maanlandschap. Weer erg fraai om te zien. De wegen zijn soms zo slecht dat Frits en Peter met alle 4 de wielen los van de weg zijn gekomen. Ze zagen daarna een beetje pips om de neus! Onderweg nog stalletjes waar ze paddenstoelen verkochten volgens Jan moet je daar zeer voorzichtig mee zijn want ze doen er onbewust wel eens een giftige tussen....... Ad en Martin hebben de voor ons zeer rustige stad weer per fiets verkend. Helaas hebben we het 32 mtr. lange en liggende Boeddha beeld niet kunnen bewonderen aangezien het gebouw gesloten was. 's Avonds wederom genoten van een heerlijke maaltijd.

dinsdag 29 mei.

Van Zhangije naar Jiayuguan gereden. Zijn nog 10000 km. van huis dus het schiet al op. Rijden door een zeer gevarieerd landschap, vlak, bergen met sneeuw, landbouwgrond waar men mais groenten enz op teelt, steppegebied. Door wegwerkzaamheden moesten we op een gegeven ogenblik naast de weg rijden het leek wel of we door de woestijn aan het rijden waren. Grote stofwolken tot in de auto aan toe. Daarna een stuk oude muur bekeken welke van leem is gebouwd ook wederom met wachttorens. Jammer dat dit ook weer erg toeristisch is.

De groep wil een stuk muur zien van dichtbij wat niet gerestaureerd is maar volgens Jan mag dat niet. Ik heb op de kaart gekeken maar we moeten nog langs''oude' muur komen dat moet dan toch een keer lukken lijkt me. Op de parkeerplaats zagen we een hele robuuste camper zeg maar vrachtwagen waar men al de hele wereld mee over is geweest. Ze hadden een berichtje achter de ruitenwisser van Frank achtergelaten en Frank gaat ze een mailtje sturen.

Peter ziet het ook wel zitten zo'n robuuste camper (Jans wat minder).

tot de volgende keer Frank gaat weer foto's uploaden.

Leni en Henk Blom

Sinds vandaag kunnen we jullie ook volgen. Hebben ons wel verbaasd dat in het park in Peking waar sport etc. wordt gedaan Peter niet heeft gedanst. We hebben er niets van gelezen tenminste. Lijkt ons net iets voor Peter!
We hopen ook, dat hij niet met zijn vingertoppen heeft geoefend op die boom. Lijkt ons verkeerd voor het fijnere werk thuis.

Dick en Tamara

Zo te lezen is er veel te beleven in China. Eigenlijk is Frits aan zichzelf verplicht om een stuk muur te bekijken dat NIET gerestaureerd is.
Ik begin trouwens bij Fokelien.

Groetjes uit Slagharen

sietske

Wederom schitterende foto,s en een prachtig verhaal. Het is erg leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien. Ben je er toch een "beetje" bij. Frank heb jij je vingertoppen nog getest op de boom?? Lijkt me iets voor jou. Vele groetjes Siets

joke hooghoudt

Wat een pracht en praal in dat land,
en nu ga ik aan jullie hand,
Het platteland van China zien.
Jongens ,van mij krijgen jullie allemaal een tien !
Dank voor deze mooie trip.
Ik voel me achter de computer een echte VIP !