pekingzeeland.reismee.nl

Dunhunang

Hallo allemaal,

Rijden naar Dunhunang onderweg rijden we door de woestijn maar wel over een tolweg. Komen 1000 en windmolens tegen die geen van allen draaien terwijl er toch een lekker windje staat. Groene stroom werkt in China nog niet top zo te zien. In de woestijn zien we verder allemaal gedenkstenen/heuveltjes met zand of stenen erop waar mensen begraven liggen.

Zijn net een paar wachttorens gepasseerd uit 1790 waar men vroeger elkaar met vlaggen of 'savonds met vuur op de hoogte bracht van bepaalde dingen. De zandduinen bij Dunhunang zijn wel erg hoog de totale oppervlakte is 40 bij 20 km. in allerlei kleuren geel zwart rood . Daar kunnen de duinen van Schouwen niet aan tippen maar....bij ons is het natuurlijk veel mooier. Waar ik erg blij mee ben is dat we van een mevr. een echte oude chineese thermosfles hebben kunnen kopen. Vanavond zijn we nog naar een markt geweest erg gezellig allemaal. Lekker koffie gedronken op een terrasje.

Helaas wordt de internetverbinding slechter dus veel foto's kunnen we niet meer doorsturen.

hartelijke groeten van de groep

leo van Vliet.

Ik ben benieuwd hoe de geweldige Landrover van Kees en Hanny het doet.
alles in Renesse is perfect verlopen met prachtig weer.
De buurman op het strand was heel tevreden.
goede reis en veiligheid voor U allen.

met Zeeuwse groet,
leo van Vliet

henk blom

Ni Hao
Daar vergat ik nog jullie natuurlijk een goeie reis te wensen en lekker veel kokkelen onderweg. (met wie dan ook)

Jannie & Henk

Dunhuang aanlegplaats zijderoute, geweldig om daar te zijn. Pas op voor zandstormen! Nog even over dat 'kokkelen' ... beweringen dienen gecontroleerd. Nu waren we bij de chinees in het dorp voor een loempia en die zei dat kokkelen in Traditioneel Chinees staat voor Zhàn zàl jiäopèi. Jannie schrijf dat even op een briefje en laat dat een paar keer controleren, je bent er nu toch. Als het klopt zou het best wel eens een succesvolle hobby in ons dorp kunnen worden. Goeie reis verder allemaal en groet van ons die op afstand meereizen. Mâlì

Marijke en Dick

Wat een SUPER ervaring zal deze reis voor jullie zijn.
Veel succes en plezier.
Wij zullen hier met onze vlag zwaaien, misschien kan je ons ook wel zien. Groetjes en tot later. Marijke en Dick