pekingzeeland.reismee.nl

Hami

Dag allemaal,

Rijden vandaag het gebied van de oeigoeren binnen een moslimgebied wat door de regering s inds de aanslagen in de VS scherp in de gaten wordt gehouden. Het begon gelijk al goed bij de tolpoortjes. De motorrijders gaven gelijk gas toen de boom omhoog ging (ze blijven n.l. rechts van de auto's) alleen de auto was er nog niet door. Boom weer naar beneden en er was geen beweging meer in te krijgen. Chineesjes raakten lichtelijk in paniek. Na een hoop gedoe deed alles het weer en konden we door. Maar achter de tolpoortjes stond de politie wij moesten allemaal in een rij gaan staan en afwachten wat er gaat gebeuren. Kees ging zich even voorstellen ik ben Kees uit Holland handjes schudden. Dat konden ze wel waarderen. Onze gids iets minder want je kunt duidelijk merken dat ze bang zijn voor de autoriteiten.Uiteindelijk kregen we een kaartje in het chinees dus daar konden we niets van maken en de mededeling dat we niet harder mogen dan 80 km. Daar houden we ons natuurlijk aan. Na zo'n 10 km. stonden de motorrijders weer op ons te wachten en zijn we weer compleet. Tijdens de lunch op een parkeerplaats een Chinees uit Zuid China ontmoet die op zijn fiets via Tibet op onze route is gekomen. Hij blijft nog 3 mnd fietsen en heeft dan ongeveer 20000 km. afgelegd. Petje af. Wederzijds foto's gemaakt en hem een ansichtkaart uit Nederland met goede wensen gegeven. Frank heeft hem een rugzak cadeau gegaan waar hij reuze blij mee was want de zijne was kapot. Wat is dit toch leuk van die onverwachte ontmoetingen. Het is inmiddels 31 gr. wat verder oploopt tot 34 gr. Als ik rechts het raampje uitkijk zie ik een bergketen met sneeuw erop leuke tegenstelling. We zien ook nog het ontstaan van een kleine zandstorm. We komen op een mooie tijd bij het hotel aan waar we lekker in onze daktent gaan slapen. De volgende keer schrijft Sander een verhaaltje.

Henk en Henk hartelijk dank voor jullie uitleg van het woord kokkelen. Zo leer ik in China weer iets vanhet Zeeuws

Rina en Ger

Zoals wij zien,op de foto`s,hebben jullie weer mooie plaatjes geschoten.Ook van het eten en drinken,dat lijk ons dat het jullie goed smaakt.Fijne reis verder

henk blom

ik begrijp er helemaal niets meer van. Is er nou bij die hele groep niet één die even chinees heeft geleerd? Makkelijk toch?
Maar wat een avonturen, heerlijk, vooral als je ze vanuit je gemakkelijke stoel kunt lezen. En wat geweldig dat voorval met die fietser. Wat zal hij blij zijn geweest met die rugzak!

André Vis.

Mooie verhalen en leuke foto's.
Het is een indrukwekkende reis voor jullie allen denk ik.
Geniet ervan.

Wiek en Jw

Weten nu eindelijk een kado voor je verjaardag een nieuwe rugzak haha!
Dikke kus!
Volgen je op de voet!

Jannie&Henk Jeijsman

Jullie verhalen zijn beeldend en bevruchten de ruimte van onze fantasie. Wij horen 't onder zijn snor vandaan komen:"Hoeiendag, ik bin Kees uut Zeeland!" Wij zien ook die motoren met rokende banden, opspattend wegdek en vlammende uitlaten wegspuiten, als in een James Bond film, om zo aan Chinese gezag te ontkomen. Prachtig hoor, ga door zo en wij vullen e.e.a. zelf in. En wat te denken dat je 1 (één) van de 1,34 miljard chinezen gelukkig kan maken met een rugzak, dan maakt ons hart een sprongetje. Met zoveel chinezen om jullie heen zijn nog veel blije momenten mogelijk. Beleef, geniet en schrijf het ons. Groet Jannie en Hendrikje